تهدید تند تابش در جلسه مشترک نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار و نمایندگان استان در مجلس:هرگونه تصمیم نسنجیده  با واکنش مردم اردکان روبرو و در صورت بروز این اتفاق انتزاع اردکان از استان یزد و الحاق به استان اصفهان را قاطعانه پیگیری مینماییم.


تابش:هرگونه تصمیم نسنجیده در ارتباط با تغییر حوزه های انتخابیه با واکنش مردم شهرستان اردکان روبرو خواهد شد


در صورت بروز این اتفاق و با خواست عمومی مردم، انتزاع اردکان از استان یزد و الحاق به استان اصفهان را قاطعانه پیگیری مینماییم.
جلسه مشترک نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد،استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل و مشکلات فراروی استان یزد و بررسی روند پیگیریهای انجام شده جهت رفع تنگناهای موجود برگزار شد.

نماینده مردم اردکان در اینخصوص اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت مصوبات سفرهای دور اول و دوم هیات دولت به استان یزد به تفکیک شهرستانها ارائه گردید و مقرر شد ضمن بررسی دقیق و کسب نظر نماینده مردم و فرماندار هر شهرستان ، در جلسات مشترکی که با حضور مسئولان شهرستانها با معاونت برنامه ریزی و مدیران ذیربط استان تشکیل می گردد ، اهم مواردی که می تواند در تسریع این مصوبات راهگشا باشد اعلام گردد و مصوباتی که از بعد استانی حائز اهمیت است مشخص و در جلسه مشترک آتی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گیرد.


وی افزود: درخصوص اجرای پروژه انتقال آب به استان یزد ، مسئولان حاضر در جلسه با حمایت قاطع از مواضع نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان یزد بیان شده بود، مقرر داشتند در اولین فرصت و با محوریت معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر نیرو ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، استاندار و نمایندگان استان در مجلس جلسه ای برگزار و نسبت به اجرایی شدن این طرح حیاتی استان که مورد تاکید مقام معظم رهبری و جزو مصوبات دور دوم و سوم سفر هیات دولت به استان یزد است تصمیمات عاجل و موثری اتخاذ گردد.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: استاندار یزد در ارتباط با تغییرات احتمالی در حوزه های انتخابیه استان گزارشی داد و ضمن ارائه پیشنهاداتی که از قبل مطرح بود، به پیشنهاد شوراهای اسلامی استان درخصوص ترکیب حوزه های انتخابیه شامل یزد،اردکان،میبد و صدوق با سه نماینده،تفت ، ابرکوه و خاتم با یک نماینده، و بافق و بهاباد و مهریز نیز با یک نماینده اشاره نمود.سپس نمایندگان نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

تابش همچنین اظهار داشت:اکثریت نمایندگان استان با "برگزاری انتخابات استانی در استان یزد بعنوان پایلوت کشوری" موافق بودند که این پیشنهاد هم با وزارت کشور مطرح گردیده است.

نماینده مردم اردکان با تشریح چگونگی کار کارشناسی انجام گرفته ودر نتیجه استقلال حوزه انتخابیه اردکان در سالهای گذشته و اشاره به مواردی همچون وسعت و پراکندگی بخشها و روستاهای تابعه،ملاحظات سیاسی-امنیتی و . . .. تاکید کرد: مردم شهرستان اردکان با هرگونه تصمیم نسنجیده در تغییر حوزه های انتخابیه مخالفند و درصورت بروز این اتفاق، انتزاع اردکان از استان یزد و الحاق به استان اصفهان بعنوان یک خواست عمومی را قاطعانه پیگیری خواهیم نمود و تبعات آن برعهده مسببان آن خواهد بود و از استاندار نیز خواسته شد مراتب به وزارت کشور منعکس شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا